mandag 3. januar 2011

Pulsvanter med flettemønster og bobler



Disse pulsvarmerene er laget etter  denne oppskriften fra Garnstudio i en mørk grå farge av Drops Alpaca. Jeg har strikket de med pinne 2,5 som i oppskriften, men de ble litt store, så skulle jeg laget de om igjen, hadde jeg minsket de med 5-10 masker. Jeg synes også det er litt tungvindt å strikke fram og tilbake for så å sy de sammen, så jeg ville nok heller ha strikket de rundt og rundt. I oppskriften skal det bare være et hull til tommel, en åpning der man syr igjen. Jeg brukte de sånn en stund, men synes det ble for kaldt nederst på tommelen. Jeg sydde de derfor litt tettere, tok opp masker rundt hullet og strikket tomler på dem.

Jeg visste ikke hvordan man laget bobler da jeg skulle lage disse, det er ikke vanskelig når man først skjønner hvordan man skal gjøre det. Jeg lærte det av en youtube-video som du finner her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar