lørdag 2. mai 2015

Min første genser!

Strikket med Karisma helt etter denne oppskriften fra Garnstudio. Jeg måtte selvfølgelig gå ned i pinnestørrelse som vanlig, og strikka ikke like jevnt hele tiden, men kjempefornøyd med resultatet! :D Ikke ofte jeg lar være å forandre oppskriften underveis ;)

Likevel synes jeg den ble littegran stram i halsen og ville kanskje ha strikket den litt lenger hvis jeg skulle strikka den på nytt, synes også det er veldig vanskelig å strikke mønster i samme stirkkefasthet som ensfarget glattstrikk, så fant etterhvert ut at jeg måtte gå opp en pinnestørrelse igjen, så det ble noen (usynlige) ujevnheter. Men det er jo også bra å lære :D

Jeg vil nok heller aldri strikke med den type ermfelling igjen! Å strikke mønster fram og tilbake i steden for i runden og å strikke hver skulder for seg selv ble litt for klønete synes jeg.




1 kommentar:

  1. Så fin og blå! <3 Kva er neste prosjekt? Eg strikkar ein genser sjølv akkurat no, ferdig med fronten og ei arm. Vrangmaskeradene går kjempetreigt å strikke! Så strikkar eg Zelda-sokkar og Lille Raudhette-kappe. Vonar du har det fint i Tyskland! :)

    Tone.

    SvarSlett